Loud & Clear

05-01-2018

EP

5

26-04-2018

Om het 10-jarige bestaan van de band te vieren brengt de band Navarone een speciale EP uit, met de titel Loud & Clear. Een EP, welke in eerste instantie enkel op Vinyll werd uitgebracht, maar na vele vragen toch ook in digitale vorm is verschenen.

De EP bevat een tweetal nieuwe tracks, door de band benoemd als de Loud kant. En zowel Loud & Clear als Jailbird kunnen onder categorie ‘luid’ worden gerekend. Eerstgenoemde kent van begin tot eind een heerlijke drive, met een echte rock-feel gedurende het hele nummer. Misschien wel het beste rocknummer wat in 2018 is uitgebracht (tot nu toe in ieder geval zeker).

Ook het ‘luide’ Jailbird is erg aangenaam, andermaal een track welke rock ademt. Lekkere gitaarlijnen worden afgewisseld met een licht catchy refreintje. Kortgezegd, de Loud kant bevalt meer dan goed!

Aan de Clear kant steekt de band drie nummers in een nieuw akoestisch jasje. Het betreffen drie nummers afkomstig van de eerdere albums van de band. Om te beginnen met December, afkomstig van de debuutplaat A Darker Shade Of White. Waarop de heren direct bewijzen ook in rustigere sferen zich staande weten te houden, inclusief een leuk fluit lijntje.

Van het album Vim And Vigor heeft Navarone het nummer Black & Blue in een nieuw jasje gestoken. Met een koortje in het begin en een sterke gitaarlijn, is ook dit nummer sterk opnieuw aangekleed. Iets wat ook gezegd kan worden van Unmistakably Everything van het meest recente album Oscillation. In de originele vorm was dit ook al een sterk nummer en in de vernieuwde uitgave doet het nummer hier zeker niet voor onder.

Loud & Clear is een erg sterke EP van de heren van Navarone en maakt erg benieuwd naar meer nieuw werk van de band. Met een dikke vier sterren, heeft de band nog wat ruimte om (andermaal) een ‘full score’ te halen met hun nieuwe langspeler!