I'd Rather Die Than Let You In

10-02-2020

12

02-10-2020

De Britse alternatieve rockers van The Hunna, brengen met het album I'd Rather Die Than Let You In alweer hun derde studio album uit. Een plaat met op papier een twaalftal aan nummers, maar eigenlijk kan de opener One Hell Of a Gory Story niet echt als een volwaardig nummer worden geteld.

De opener is een vertellend intro, welke eerlijk gezegd niet direct oproept tot het verder beluisteren van het album. Maar, gelukkig wordt dat snel hersteld met het nummer I Wanna Know. Een energiek nummer, welke een beetje aan punkrock doet denken bij vlagen. Daarnaast is ook wel een licht catchy karakter terug te horen in een nummer. Een song,welke wel oproept om ook de rest van het album te beluisteren. Overigens had ‘What You’re Waiting For’ ook geen onverklaarbare titel geweest.

The Hunna levert een zeer energiek album af, waarbij rock wel de algehele basis vormt, maar er ook wel de nodige invloeden uit andere genres door klinken. Zo klinkt op menig nummer, waaronder Young & Faded, een urban sound door.Daarnaast valt ook het gebruik van de nodige elektronica niet te missen, met misschien wel Lost als voorbeeld, waarin dit misschien een beetje te veel is doorgeslagen. Het nummer behoort dan ook niet direct onder mijn persoonlijk favorieten op het album. Ook begint op dit nummer misschien de nodige stemvervorming, wat te irriteren.

De sound van de band doet bij vlagen denken aan de band Destine, welke helaas in 2015 is gestopt. Maar kent toch ook zeker wel een duidelijk eigen geluid. Met af en toe ook wel een wat minder verwacht geluid, zoals op If This Is Love, waarin de band versterking krijgt van Phem. Meer versterking is er in de zin van Travis Barker (van Blink 182), met een gastbijdrage aan het album op het nummer Cover You.

Een klein gevaar voor het album I'd Rather Die Than Let You In ligt erin dat de sound gedurende het album wat ‘eentonig’ overkomt. Maar de songs losgezien, zijn de meeste zeker niet verkeerd. Het album roept dan ook een mixed feeling op.